54. Ett gäng

96 / 365

ett gäng kattfot

14 maj 2016Britt Vienonen DSC_0273

24 thoughts on “54. Ett gäng

  1. Å, min favoritblomma från min barndom, jag älskade kattfot som jag tyckte var så ljuvlig och fin. Det var länge sedan jag såg sådana, vad roligt att få göra det här igen, och genom en så vacker bild.

    Gilla

    • Tack Annette! Det är långt emellan man ser dem nu för tiden, de var vanligare förr. Jag vill minnas att de brukar vara mildare i färgen oxå, eller så minns jag fel….

      Gilla

      • Jag minns dem som vita och ljust, ljust rosa. De här ser litet skarpare ut i färgen. Väldigt roligt att se dem, jag måste nog gå på upptäcktsfärd där jag lekte i berget som barn och se om de finns kvar 🙂

        Liked by 1 person

  2. Tyckte jag hade kommenterat denna tidigare, men det blev väl inte. Superfin är den i alla fall. Jag plockade också kattfötter när jag var liten och gjorde små kransar av dem. Nu tycke jag att de är som finast där de växer.

    Gilla

Kommentera

