132. Ihärdig ( 208 / 365 )

DSC_0177

22 thoughts on “132. Ihärdig ( 208 / 365 )

    • Tack! Det är nog macroobjektivet jag gillar att använda mest. Nu i sommar tvingar jag mig att börja fota mera landskap. Men blad är så mycket lättare att arrangera än klippor 😉

      Liked by 1 person

  1. Jag skriver väl som alla andra att jag gillar blänket jag med, men sen gillar jag även att jag kan ana pollen på benen och det är ju det allra bästa med humlor, att de pollinerar våra växter. 🙂

    Gilla

    • Tack snälla! Jag använder en Nikon D5200 till macrobilderna ( Tamron 90, 2,8 )och en NikonD750 ( Nikon 24-120, 4 ) till annat. Jag har ännu inte haft råd att köpa fler objektiv till 750:an. Det är så mycket man vill ha 😉

      Gilla

      • Jag har en Nikon D90, men skall köpa ny kamera alldeles nu och det blir med högsta sannolikhet en D750. Man önskar förstås objektiv av alla dess slag, men det får vänta här också 🙂 Tack för svar och för alla fina fotografier som alltid inspirerar!

        Gilla

        • Jag kan verkligen rekommendera D750. Men notera att du bör gradera upp ditt Lightroom till version CC för att ta emot REW filer, om du inte redan gjort det.

          Gilla

Kommentera

